cover-image

 Teamwork makes the dream work 

Teamwork makes the dream work
Overig 07 Dec 2023 door Sanne van Houtert

  “Teamwork makes the dream work” luidt het gezegde. En daar is deze samenwerking tussen Robin, Communiteers en Thuiszorg Helpende Hand een prachtig voorbeeld van!

De samenwerking tussen Thuiszorg Helpende Hand en Robin begon met de Recruitment Diagnose. Thuiszorg Helpende Hand zet zich in voor de ondersteuning van mensen, zowel op het gebied van zorg als huishoudelijke hulp, om hen in staat te stellen zo lang mogelijk zelfstandig en verantwoord thuis te blijven wonen. Aanvankelijk hielp Robin met de opzet van de (tijdelijke) recruitmentactiviteiten, maar daar bleef het uiteindelijk niet bij!

Aangezien Thuiszorg HH weinig aanwezigheid had op sociale media, werd dit ook gelijk aangepakt. Toen het recruitment stopte en alleen het marketing gedeelte overbleef, heeft Robin dit overgedragen aan Communiteers. Robin werkte al langer samen met Communiteers. Mariëlle was wekelijks bezig met het beheren van Robin’s eigen sociale media- en marketingafdeling. Uiteindelijk heeft Mariëlle van Communiteers dit ook gerealiseerd voor Thuiszorg HH. Zo ontstond een succesvolle samenwerking tussen deze powervrouwen van drie verschillende partijen; Sanne van Robin, Mariëlle van Communiteers en Yvonne van Thuiszorg Helpende Hand. De verhalen kun je hieronder lezen.

Sanne

Thuiszorg Helpende Hand heeft aanvankelijk contact opgenomen met Robin voor recruitmentdiensten. Dit begon allemaal met de recruitment diagnose. Nadat we samen zijn gekomen met Yvonne, hebben we de wervingsbehoefte grondig geanalyseerd en tevens toezegging ontvangen voor het invullen van openstaande vacatures.

Uit de recruitment diagnose bleek dat het cruciaal was om online zichtbaarheid te vergroten op platforms zoals Instagram en Facebook. De organisatie had echter geen aanwezigheid op deze platforms, en er was ook geen marketingmedewerker of recruiter hiervoor beschikbaar. Yvonne vond het belangrijk om het zorggeld zinvol te besteden en schakelde juist daarom Robin in. Wij konden de juiste middelen op het juiste moment inzetten en efficiënter te werk gaan, dan wanneer er wél iemand fulltime voor de functie aangenomen zou worden. Robin kon bijspringen wanneer dit het meest nodig was.

Onze inhouse recruiter begon daarom kort daarna met het ondersteunen van Thuiszorg Helpende Hand. Dit omvatte actieve wervingsinspanningen, zoals het benaderen van kandidaten op jobboards, evenals het opzetten van sociale media accounts. Uiteindelijk hebben we bewust onderscheid gemaakt tussen de rollen recruiter en marketeer, wat leidde tot de betrokkenheid van Mariëlle in deze samenwerking. Mariëlle was destijds werkzaam via Communiteers bij Robin, en dit legde de basis voor een succesvolle samenwerking.

Na verloop van tijd hebben we besloten om de wervingsuren te beëindigen. We hebben de directe communicatie tussen Mariëlle en Yvonne gefaciliteerd en gezamenlijk besloten om de activiteiten voor te zetten zonder Robin als tussenpersoon. Er blijft echter een nauwe samenwerking tussen Robin, Communiteers en Thuiszorg Helpende Hand bestaan.

Robin kon bijspringen wanneer dit het meest nodig was.

Mariëlle

Thuiszorg HH heeft contact met Sanne opgenomen en via Robin ben ik ingeschakeld en voor ze aan de slag gegaan. Er was toen weinig kennis van sociale media bij Thuiszorg HH, dus er was enige coaching nodig hierop. Ik heb diverse sociale media berichten en advertenties ingezet. Hierdoor is hun zichtbaarheid vergroot en zijn er ook sollicitanten binnengekomen. De kanalen zijn nu goed ingericht en de frequentie van de berichten is omhoog gegaan. Ze staan nu meer op de kaart!

Het contact liep voornamelijk via Robin Zorg. Daarnaast had ik ook praktisch en inhoudelijk contact met een medewerker van Thuiszorg HH. Er vond regelmatig overleg plaats. Nu is Thuiszorg HH een vaste opdrachtgever van Communiteers geworden. We zijn heel blij met Thuiszorg HH als opdrachtgever en de samenwerking verloopt heel soepel.

Wij worden graag gezien als collega van onze opdrachtgevers. Om dat te bereiken hebben we regelmatig contact en ondersteunen we waar we kunnen. We zijn oplossingsgericht en makkelijk benaderbaar. Van de kant van Thuiszorg HH is er veel enthousiasme om nieuwe dingen te leren. Ik denk dat we alle drie zaken praktisch en professioneel aanpakken. Dit sluit volgens mij perfect aan bij de behoefte van Thuiszorg HH. Sommige vacatures blijven lastig om in te vullen, maar iedereen hield zich bezig met zijn eigen specialisme en vertrouwde erop dat dit goed ging. En dat is ook gebleken.

Wil je zelf ook zo’n succesverhaal opzetten voor jouw organisatie? Neem dan contact op via info@robinzorg.nl en dan kijken we samen wat we voor je kunnen betekenen!

cover-image

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik van deze website en daarbuiten te vergemakkelijken, de prestaties en gebruikerservaring te verbeteren en de relevantie van het aanbod te verhogen. Klik op akkoord om aan te geven dat je instemt met ons privacy statement.